Nadrzędnym celem firmy Pratt & Whitney Kalisz jest posiadanie i doskonalenie organizacji zorientowanej na Klienta.
- Dążymy, aby wytwarzane przez nas wyroby spełniały wszelkie wymagania
i oczekiwania Klienta. - Nasi pracownicy są świadomi, w jakim stopniu ich praca wpływa na satysfakcję Klientów i znają obowiązujące standardy.
- Doskonalimy wszystkie nasze procesy (produkcyjne i pomocnicze) uwzględniając kontekst organizacji, aby były:
– skuteczniejsze (lepiej spełniały potrzeby Klienta),
– wydajniejsze (zdolne do spełnienia potrzeb Klienta przy niższych kosztach),
– bardziej elastyczne (lepiej reagujące na zmienność wymagań Klienta oraz warunków rynkowych, geopolitycznych, technologicznych, kulturowych i społecznych),
– dostosowane do najwyższych standardów obowiązujących w przemyśle lotniczym. - Dążymy również do realizacji zdefiniowanych potrzeb i oczekiwań interesariuszy
Realizacja Polityki Jakości dokonywana jest poprzez:
- systematyczne badanie satysfakcji Klienta,
- pracę zgodnie z wymaganiami Systemu Jakości zbudowanego na bazie norm PN EN ISO 9001:2015 oraz AS 9100,
- stosowanie zasad kompleksowego zarządzania firmą poprzez jakość,
- budowanie strategii firmy w oparciu o zdefiniowany kontekst organizacji,
- budowanie kultury organizacyjnej w firmie, opartej na kulturze jakości,
- stosowanie systemu ciągłego doskonalenia CORE dla ciągłej poprawy jakości i produktywności wszystkich procesów,
- nadzór nad przestrzeganiem wymagań dotyczących Ochrony Środowiska oraz Bezpieczeństwa i Higieny Pracy,
- prowadzenie działań nadzorujących i doskonalących Systemy Zarządzania Jakością, Środowiskiem oraz Bezpieczeństwem i Higieną Pracy,
- stosowanie jednakowych, przejrzystych kryteriów oceny dla wszystkich pracowników,
- podnoszenie kwalifikacji pracowników poprzez systematyczne organizowanie szkoleń oraz prowadzenie programu dokształcania „Scholar”,
- stosowanie zasad Kodeksu Etycznego.
- identyfikację ryzyk i szans oraz zarządzanie nimi.